Muaythai keskustelu

Suomen Muay Thai - liitto ry:n keskustelusivut
Tänään on Su Touko 19, 2013 9:36 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 3:27 pm 
Poissa
Vie yleensä pää edellä

Helsky kirjoitti:
Ensi kerralla toivottavasti...

mitäs jos ensikerralla sm-finaalit käytäisiin ilman suojuksia kuten lajiin kuuluu? minä kannatan tasa-arvoa ja varsinkin kun "one world, one muay thai tai jotain..?.." niin samat säännöt sukupuolesta riippumatta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 4:11 pm 
Poissa
Aktiivi jäsen
Aktiivi jäsen

tommi kirjoitti:
Helsky kirjoitti:
Ensi kerralla toivottavasti...

mitäs jos ensikerralla sm-finaalit käytäisiin ilman suojuksia kuten lajiin kuuluu? minä kannatan tasa-arvoa ja varsinkin kun "one world, one muay thai tai jotain..?.." niin samat säännöt sukupuolesta riippumatta.

Olisihan tietysti hienoa jos naisetkin ottelisi ilman suojia SM-kisoissa. Täytyy kuitenkin muistaa, että kisoissa oli jokunen aika kokematon ottelija ja pelkäänpä pahoin ettei olisi saatu ihan kahdeksaa ottelua aikaiseksi jos olisi pitänyt otella ilman suojia. Kokeneet ottelijat olisivat saaneet liikaa etua "suojattomuudesta".

Kisat olivat joka tapauksessa hienot ja hyvin järjestetyt...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 6:03 pm 
Poissa
Vie yleensä pää edellä

Elias kirjoitti:
Täytyy kuitenkin muistaa, että kisoissa oli jokunen aika kokematon ottelija ja pelkäänpä pahoin ettei olisi saatu ihan kahdeksaa ottelua aikaiseksi jos olisi pitänyt otella ilman suojia. Kokeneet ottelijat olisivat saaneet liikaa etua "suojattomuudesta"

suomen mestaruus kilpailut !! mitäs ne muutama kokematon siellä tekee jos eivät tavoittele kultamitalia? suomenmestari = suomen paras!?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 6:33 pm 
Poissa
King of the Hill

No joo. Antaisitko oman siippasi ottaa ilman suojia vastaan potkuja rinnoille, kohtuun, päähän, ulkosynnyttimiin yms?? Entäpä jos se siippa olis esim tietämättänsä raskaana?

Mä en antais. Mut elämähän on valintoja täynnä.

Jamppa

Yrjö Jylhä

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 6:54 pm 
Poissa
Vie yleensä pää edellä

mun mielestä samanlaiset säännöt naisille kuin miehillekin oli synnyttimiä tai ei.

ei potkunyrkkeilyssäkään mitään rintapanssareita sun muita "ylimääräisiä" suojuksia käytetä naisten puolella. mitähän mieltä naiset on itse? Luulen että nainen joka treenaa thainyrkkeilyä ja päättää osallistua SM-kilpailuihin ei holhousta / pään silittelyä kaipaa. "voi teitä söpöjä pikku tyttöjä.. lyötte ja potkitte vaan sillai nätisti et ei kenellekään vaan satu mitään"... mä en omaa puolisoani edes päästäisi mihinkään "handycap-kilpailuihin".

eikös muaythai ole maailman kovin kamppailulaji? miten ihmeessä pehmoiluksikin tv:ssä mainostettu potkunyrkkeily on paljon tiukempaa / rajumpaa touhua (veri lentää ja osumat koskee kuten kuuluukin) ????

mun mielestä SMTL voisi perustaa naisottelijoista koostuvan työryhmän pohtimaan naisten otteluihin sun muuhun liittyviä asioita. Se 48kiloinen tyttö ja 48 kiloista tyttöä vastaan IHAN sama kuin -67 mies vastaan -67 mies.

luulen että tytöt itse haluaisi voittaa suomenmestaruutensa yhtä "prameasti" kuin täysin saman lajin miehetkin. Tytöt ottakaa itse kantaa aiheeseen? mitäs me koiraspuoliset edes tästä keskustellaan

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 6:58 pm 
Poissa
Kulta jäsen
Kulta jäsen

Olin päättämässä,että naiset ottelevat suojilla ja kisojen "ylituomari" Simo Halmevuo oli samaa mieltä.Amatöörien arvokisat otellaan myös suojilla ja kuten Jamppakin totesi,naisille tuo suojuksien tarve on tärkeämpää kuin miehillä.Thainyrkkeilyssä kun noissa polvissa ei ole suojuksia... Ja varmasti Suomen parhaat olivat kilpailuissa ja parhaat voittivat ja finaalit hävinneet ovat sarjansa toiseksi parhaita.Piste.
Tommi:Mikkelistä ei ollut yhtäkään ottelijaa paikalla ja on muutenkin erittäin loukkaavaa sunnuntaina erittäin hyvin taistelleita naisia kohtaan vähätellä heidän suorituksiaan ja kirjoitella jostain ilman suojia ottelemisesta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 7:03 pm 
Poissa
Vie yleensä pää edellä

pertsa kirjoitti:
Tommi:Mikkelistä ei ollut yhtäkään ottelijaa paikalla ja on muutenkin erittäin loukkaavaa sunnuntaina erittäin hyvin taistelleita naisia kohtaan vähätellä heidän suorituksiaan ja kirjoitella jostain ilman suojia ottelemisesta.

en tarkoittanut loukata kenenkään suoritusta vaan heitin tälläisen ajatuksen ilmoille että voisihan otella samoilla säännöillä kuin miehetkin? mulla on välillä liian nopea kymmensormijärjestelmä ja netissä sanamuodoilla sun muilla saattaa vahingossa saada ihmiset suuttumaan/loukkaantumaan

yksinkertaistan ja sitten häivyn näiltä sivuilta:
1) paljon onnea voittajille
2) luulin edellisvuoden juttujen perusteella että 2004 säännöt tulevat olemaan samat molemmilla sukupuolilla.

PS. Sitäpaitsi ITSE ARVOSTAN SUURESTI jokaista naispuolista KAMPPAILU-URHEILIJAA. Ne on kovia mimmejä jotka kilpailee näissä rajummissa, perinteisimmin miesten lajeissa (nyrkkeily, potkunyrkkeily, thainyrkkeily, vapaaottelu yms)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 7:11 pm 
Poissa
Kulta jäsen
Kulta jäsen

No,jonkin verran minulla taitaa olla tietoa myös tuosta potkunyrkkeilystä,joten mielestäni noiden lajien vertaaminen tässä yhteydessä on yksinkertaisesti hölmöä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 7:17 pm 
Poissa
Vie yleensä pää edellä

pertsa kirjoitti:
No,jonkin verran minulla taitaa olla tietoa myös tuosta potkunyrkkeilystä,joten mielestäni noiden lajien vertaaminen tässä yhteydessä on yksinkertaisesti hölmöä.

voi olla että olisi ehkä kannattanut sanoa nyrkkeilyssä.
Yksinkertaistettu vertaus;
-potkunyrkkeilyssä miehet ottelevat samoilla suojilla kuin naiset ja toisinpäin. (pehmojuttu liittyi lähinnä aikaisempaan aiheeseen zulu-ohjelman kommentteihin liittyen)

nyt taitaa tulla "kärpäsestä härkänen?" Kirjoitukseni ei ole tarkoitettu otteleville naisille vaan erityisesi holhoaville miehille (asenne: nainen ei pysty selviytymään täyskontaktikamppailussa - pitää jotenkin pyrkiä pehmentämään koska on nainen??? tms)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 7:31 pm 
Poissa
Vie yleensä pää edellä

pertsa kirjoitti:
Amatöörien arvokisat otellaan myös suojilla.

Tuo on ymmärrettävä peruste. tätä silmällä pitäen amatöörithainyrkkeilyyn suojukset pakolliseksi myös miesten puolella?

pertsa kirjoitti:
Ja varmasti Suomen parhaat olivat kilpailuissa ja parhaat voittivat ja finaalit hävinneet ovat sarjansa toiseksi parhaita.

täysin samaa mieltä, enkä siitä mitään sanonutkaan.

pertsa kirjoitti:
Tommi:Mikkelistä ei ollut yhtäkään ottelijaa.

totta. tyhmää muutenkin kommentoida lajia jossa ei ole aktiivisesti edes mukana.

Ps. anteeksi etukäteen niiltä joiden mielen olen vahingossa pahoittanut. jatkossa annan SMTL:n tehdä hommiaan/päätöksiään ilman kommenttejani.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 7:40 pm 
Poissa
Aktiivi jäsen
Aktiivi jäsen

Eiköhän asia liene loppuun käsitelty toteamalla, että kovia tyttöjä oli sattunut pyynikin palloiluhalliin oli heillä suojia tai ei...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2004 12:29 pm 
Poissa
King of the Hill

HYVÄ PERTSA.
JUST NÄIN

Tommi, mietippä asioita toiselta kannalta.

Jamppa

Yrjö Jylhä

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2004 4:32 pm 
Poissa
Platina jäsen
Platina jäsen

Nyt puhut Pertsa asiaa *thumbs up*

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 31, 2004 5:34 pm 
Poissa
Vie yleensä pää edellä

Jamppa kirjoitti:

ilmaisin mielipiteeni, tosin aivan väärässä paikassa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2004 6:19 am 
Poissa
Moderaattori

onhan naiset kyllä otellut jo ilman suojia. on siinä Tommillakin muutama ihan hyvä pointti. tästä tietty karvaperseiden on turha vänkää eiköhän ne naiset osaa parhaiten sanoa omista asioista.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2004 7:59 am 
Poissa
been there, not done that

tommi kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:

ilmaisin mielipiteeni, tosin aivan väärässä paikassa.

Tommi; paikka on oikea, mielipide väärä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2004 8:00 am 
Poissa
Aktiivi jäsen
Aktiivi jäsen

tommi kirjoitti:
Elias kirjoitti:
Täytyy kuitenkin muistaa, että kisoissa oli jokunen aika kokematon ottelija ja pelkäänpä pahoin ettei olisi saatu ihan kahdeksaa ottelua aikaiseksi jos olisi pitänyt otella ilman suojia. Kokeneet ottelijat olisivat saaneet liikaa etua "suojattomuudesta"

suomen mestaruus kilpailut !! mitäs ne muutama kokematon siellä tekee jos eivät tavoittele kultamitalia? suomenmestari = suomen paras!?

Mun mielestä vois suojien suhteen harkita edes jonkinlaista kevennystä. Rintapanssari peittää koko yläkropan. Ei kylkiin tarvi mitää pehmustetta! Ja vahinkohan voi sattuu treenatessakin ja tuskinpa sillon on rintapanssari käytös.

Ja onhan kaikki voittonsa ansainnu, mut olihan nois Tommin kommenteis ideaakin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2004 8:00 am 
Tässä on hyvä muistaa myös sellainen pointti, että vaikka kuinka kivaa se olisi, ottelijat eivät päätä välttämättä omista asioistaan. Väitän, että ihmisillä jotka ovat otelleet oman uran ja nähneet urheiluyhdistys toimintaa ja tietävät miten kovan kamppailulajin mainetta/ottelijoiden etua tulee hoitaa, niin on hyvä käsitys eri asioiden vaikutuksista toisiinsa. Esimerkiksi MM-kisoihin valitaan joukkueet, eikä sinne lähde ne joilla on vara ostaa lentoliput ja joiden mielestä taidot jo sinne riittää. Olen ollut joskus itsekin halukas lähtemään MM-kisoihin, mutta en päässyt edes karsimaan, kun ei taidot riittäneet. En sitä silloin ymmärtänyt, mutta nyt ymmärrän.

Kun toimenkuvani liitossa ei liity naisthainyrkkeilyyn olen vähän jäävi ottamaan kantaa, mutta ihan henk. koht. mielestäni, naisten SM:t kärsivät ottelijakadon, jos muutetaan varustus ja erät yhteneviksi miesten kanssa. Naisten SM:n pääsee kun on 1 ottelu alla, mutta miesten vasta 5:llä. Eli tässä se ero on. Toisekseen miesten varusteet ovat hioutuneet ajan saatossa tarkoituksenmukaisiksi ja nykyiset thai-alasuojat on tunnustettu parhaimmiksi yli lajirajojen. Samaa ei voi sanoa naisten suojista, koska naiset ovat olleet mukana vasta pari vuotta. Eli sitten kun naisten suojat ovat hyvät (ovatko ne jo sitä?) ja kaikki käyttävät niitä (vaikka saääntömääritellysti) ja kun taso on noussut korkeammalla, että saadaan riittävästi hyvätasoisia osallistujia SM:n, niin sitten tämä hyppäys kovempaan kannattaa tehdä. Eikä sen ulkokultaisen seikan vuoksi, että "kyllä mekin kun jätkätkin, eihän me haluta olla yhtään heikompia". Mutta, meillä on jo nyt hyviä ja erittäin hyviä naisottelijoita ja kuten jo tässä mainittiinkin, ei ne varusteet erota mestareita massasta, vaan se osaaminen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2004 8:08 am 
Poissa
Langennut pasifisti

Mä nyt jätän kommentoimatta pitäisikö naisten ottaa finaalit suojien kanssa vai ilman, vaikka edustankin ko. sukupuolta. Mutta toi viittaus noihin 'kriittisiin elimiin' tuntuu sikäli huvittavalta, että suurin osa naisista kuitenkin sparraa ilman panssaria, enkä itse omista edes rintasuojia, joita ilman naiset eivät käsittääkseni saa otella, eli eivätköhän ne paikat ole paljon suuremmassa vaarassa ihan normaaleissa treeneissä, joissa sparrivastuskin voi olla huomattavan paljon raskaampaa tekoa kuin mitä matsissa vastaan tuleva. Ja yllensä niitä potkuja saa rinnoille silloin, kun itse mokaa jotenkin (kädet viipottavat missä sattuu, eivätkä suojaa rintoja tai tulee vedettyä yläkroppa alas kun tulee pysäri), hyvä tekniikka suojaisi kyllä panssaria paremmin...Ja on siitä raskaasta varustuksesta haittaakin, käsiä on paljon hankalampaa pitää suojauksessa ja karsiihan se varustus tuota liikkuvuutta, joten potkuista tai lyönneistä ei pääse niin ketterästi alta pois tai saa niitä torjuttua. Eli puolensa ja puolensa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2004 9:11 am 
Poissa
Moderaattori

halusin vaan naisten mielipiteitä en päätösvaltaa.
se on kyllä luultavasti totta että kato kävis jos finaalit ois ilman suojia.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia