Muaythai keskustelu

Suomen Muay Thai - liitto ry:n keskustelusivut
Tänään on La Touko 25, 2013 6:36 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2004 9:25 am 
Poissa
Uusi jäsen

Olen vasta aloittanut (1 kk sitten) lajin, ja olen erittäin kiinnostunut ottelemisesta. Voisiko otella n. 9 kk kuluttua? Omista taidoistahan ym. se on kiinni..

:rambo

ps. kysymys naisille

Viimeksi muokannut pjt päivämäärä Ti Maalis 30, 2004 10:41 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 01, 2004 3:58 pm 
Poissa
Uusi jäsen

Mulla sama tilanne, pari kuukautta takana, taitoa vähän, mutta intoa riittää. Mua myös kiinnostais kuulla muiden kokemuksia, ottelun alottamisesta! Ite aattelin treenata ainaki vajaa vuoden ja kattoa sitten, mitkä on taidot. Ja mitä mieltä valmentaja on;)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 01, 2004 3:41 pm 
Poissa
Uusi jäsen

En nyt tarkalleen muista kuinka kauan treenasin ennen kuin aloitin matsaamisen, mutta en ainakaan vuotta enempää.
Ensimmäisen häviön jälkeen tuli sellainen olo että nyt treenataan vielä ainakin vuosi ennenkuin mennään uudestaan kehään, mutta valmentajan kannustuksella on tullut huomattua että kehässä se kokemus parhaiten karttuu!

Naisia ei tosiaan ole turhan paljoa ottelemassa, eli olen sitä mieltä että uudet tulokkaat ovat enemmän kuin tervetulleita! Varsinkin kevyemmissä painoluokissa olisi mukavaa saada välillä vastaan uusia naamoja. Eli heti kun valmentajanne vähänkin vihjaavat että voisi kokeilla, ja tunnette olevanne valmiita henkisesti (ja fyysisesti ;-)) niin antaa palaa!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 12:22 pm 
Poissa
Uusi jäsen

Minä aloitin vajaa kuukausi sitten thainyrkkelyn ja mun mielestä lajia on turha harrastaa jos ei meinaa otella. Tämä on siis vain minun mielipide... Mulla on kyllä paljon vielä opittavaa, mutta jos vuoden sisällä pääsisin kehään niin olisin tyytyväinen. Pitää vaan satsata kunnolla ja saada se tasapaino löydettyä jostain..:ruoska

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 5:24 pm 
Poissa
Kulta jäsen
Kulta jäsen

Rohkeasti mukaan vaan. Thainyrkkeilyssä voi kilpailemisen aloittaa turvallisesti, kun suojiakin on runsaasti ja otteluissa panostetaan teknisyyteen, eikä pään irti lyömiseen. Otteluparit katsotaan myös salikisoissa rehdisti, joten sinne vaan. Karoliina oli muistaakseni treenannut reilun kuukauden, kun meni ensimmäistä kertaa otteluun.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 7:39 pm 
Poissa
Aloitteleva jäsen
Aloitteleva jäsen

Kunto pitää olla kohtuullisen hyvä, on oikeasti yllättävän pitkä aika tuo 3x2min. Ja sitten pitäisi olla sen verran tekniikkaa, että ei mene ihan katutappeluksi koko homma. Sillä, kuinka kauan on treenannut kuukausissa ei oikeastaan ole väliä.

Jos kaikki menee niin kuin tarkoitus on, niin kysymyksessä ei ole loppujen lopuksi muu kuin hieman normaalia kovempi sparri. Henkisesti asia onkin sitten eri. Mutta sehän siitä vasta hauskan kokemuksen tekeekin. Tosin hyvältä tuntuu vasta jälkikäteen. :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 19, 2006 10:20 am 
Poissa
Timantti jäsen
Timantti jäsen

aapeli kirjoitti:
Kunto pitää olla kohtuullisen hyvä, on oikeasti yllättävän pitkä aika tuo 3x2min. Ja sitten pitäisi olla sen verran tekniikkaa, että ei mene ihan katutappeluksi koko homma. Sillä, kuinka kauan on treenannut kuukausissa ei oikeastaan ole väliä.

Kuntoa tärkeämpi on rentous. Yleensä se energia menee jännittämiseen ja teräskuntoisenkin on usein nähty katkeavan ekassa erässä. Mitä rennompana ja rauhallisempana pystyy ennen matsia ja matsin aikana olemaan, sen paremmin jaksaa ja todennäköisesti voittaa myös matsin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 19, 2006 12:00 pm 
Poissa
Uusi jäsen

Mä olen aina rento... Ja sinne kehäänhän mennään voittamaan, joten eihän sitä silloin ole hermostunut jos on päättänyt voittaa.. :P

(sanoo siis nainen joka on täys keltanokka vielä...heh..)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 29, 2006 2:25 pm 
Poissa
Uusi jäsen

Mä oisin kans kiinnostunu kehään menemisestä. Oon noin 8 kuukautta harrastanu, mut vieläkään, kun sparrataan ei tuu mitään kikkoja mieleen. Ärsyttävä tunne, kun menee aina ihan lukkoon sparratessa :?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 29, 2006 5:42 pm 
Poissa
Pronssi jäsen
Pronssi jäsen

Laurra kirjoitti:
Mä oisin kans kiinnostunu kehään menemisestä. Oon noin 8 kuukautta harrastanu, mut vieläkään, kun sparrataan ei tuu mitään kikkoja mieleen. Ärsyttävä tunne, kun menee aina ihan lukkoon sparratessa :?

En ole mikään lajin ehdoton asiantuntija, mutta väitän silti, että aika pitkälle pärjää ihan perusjutuilla. Eli niillä tekniikoilla, jotka opetetaan jo alkeiskurssilla. Nämä kun reenaa edes suunnilleen sujuvaksi, pärjännee kohtuu hyvin.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia